Alegerea unui nou aparat de fotografiat este un
lucru destul de greu de făcut din cauza diversităţii enorme de produse
existente deja în acest domeniu. În cadrul primei părţi a acestui ghid
în care am vorbit despre alegerea unui aparat compact, principalele
dileme au fost alcătuite din micile detalii tehnice, precum zoom-ul, nr.
de megapixeli şi obiectivul.
În cadrul acestei părţi voi prezenta lucrurile ce trebuiesc luate în vdere în momentul achiziţionării unui aparat de fotografiat ce se află la un alt nivel, unui D-SLR (digital single-lens reflex). Aparatele de fotografiat ce au această denumire sunt cele care prin intermediul unui senzor captează imaginea şi cu ajutorul unei pentaprisme o proiectează pe vizor, putând fi astfel observată de ochi cu uşurinţă.
Astfel, în continuarea acestui ghid voi reliefa caracteristicile unui D-SLR ce au o mare influenţă asupra calităţii fotografiilor rezultate. Alături de calitatea fotografiilor o mare importanţă prezintă şi manevrabilitatea, autonomia, numărul de cadre pe secundă şi multe alte specificaţii tehnice, toate acestea trebuind luate în considerare.
În momentul în care doriţi să achiziţionaţi un nou aparat de
fotografiat D-SLR e important să ţineţi cont de anumiţi parametrii ce
pot influenţa foarte mult calitatea fotografiilor rezultate.
Primul lucru luat în calcul de majoritatea persoanelor este reprezentat de numărul de megapixeli, majoritatea clienţilor mergând după principiul “cu cât mai mulţi, cu atât mai bine”. Din fericire nu este aşa şi astfel sunt multe alte caracteristici ce transformă un D-SLR normal într-unul foarte bun.
Numărul de megapixeli influenţează destul de mult calitatea fotografiilor rezultate însă acest lucru va fi vizibil doar în cazul pozelor macro în care detaliile vor fi foarte multe şi astfel vor apărea mici zone pixelate, în cazul în care aveţi mai puţini megapixeli. Acest lucru se întâmplă destul de rar însă, nefiind un atu pentru această proprietate (nr. megapixeli) a D-SLR-urilor.
Un criteriu important în alegerea unui D-SLR este prezenţa stabilizatorului în cadrul body-ului, lucru însă rar întâlnit în cadrul producătorilor de aparate foto. Din cadrul firmelor producătoare de aparate de fotografiat cele cu stabilizator în body sunt Sony, Olympus, Pentax şi Samsung, restul firmelor alegând introducerea stabilizatorului în obiective. Avantajul de a avea stabilizator în obiectiv este unul mare deoarece pe vizor imaginea va aparea “stabilizată”, pe când în cazul motorului de stabilizare din aparat veţi vedea doar rezultatul clar, în vizor imaginea va fi tot mişcată.
Senzitivitatea ISO prezintă o foarte mare importanţă pentru fotografiile rezultate, fiind caracteristica ce poate adăuga zgomot pe imagini. Trebuie să ţineţi cont de valorile ce le prezintă D-SLR-ul vizat, pentru a putea şti în ce condiţii de lumină puteţi fotografia fără a avea aşa-zişii puricei. Pentru a evita acest lucru se recomandă căutarea unor fotografii demonstrative făcute cu aparatul dorit, putând astfel să diferenţiaţi un aparat bun de unul mai puţin bun.
Numărul de cadre pe secunde, sau fotografierea în rafală reprezintă un criteriu foarte important pentru majoritatea fotografilor. Această proprietate prescurtată şi fps (frames per second) ilustrează defapt posibilitatea aparatului de a declanşa de mai multe ori pe secundă, acest lucru fiind util deseori la fotografiile de la diverse evenimente unde surprinderea momentului cheie este absolut necesară. Numărul cadrelor pe secundă este însă strâns legat de acumulatorul de pe aparat (sau acumulatorii în cazul folosirii unui grip) şi de viteza de scriere a cardului şi se recomandă achiziţionarea unuia mai rapid, acest lucru ajutându-vă şi la selectarea rapidă a fotografiilor realizate (cu ajutorul unei viteze de citire ridicate, aflată în concordanţă cu cea de scriere).
Majoritatea D-SLR-urilor prezintă deja proprietatea de a face fotografii în modul .RAW, mod ce vă permite modificarea ulterioară în cadrul post-procesării a balansului alb, expunerii, contrastului, etc. Astfel, înainte de achiziţionarea unui nou D-SLR trebuie să verificaţi modurile disponibile în cazul fotografierii .RAW, desoeri cel mai căutat fiind cel .RAW + .JPEG calitate mică, economisind astfel spaţiu în stocarea pozelor.
În cadrul acestei părţi voi prezenta lucrurile ce trebuiesc luate în vdere în momentul achiziţionării unui aparat de fotografiat ce se află la un alt nivel, unui D-SLR (digital single-lens reflex). Aparatele de fotografiat ce au această denumire sunt cele care prin intermediul unui senzor captează imaginea şi cu ajutorul unei pentaprisme o proiectează pe vizor, putând fi astfel observată de ochi cu uşurinţă.
Astfel, în continuarea acestui ghid voi reliefa caracteristicile unui D-SLR ce au o mare influenţă asupra calităţii fotografiilor rezultate. Alături de calitatea fotografiilor o mare importanţă prezintă şi manevrabilitatea, autonomia, numărul de cadre pe secundă şi multe alte specificaţii tehnice, toate acestea trebuind luate în considerare.
- Care sunt detaliile tehnice cu cea mai mare importanţă ?
- Senzorul APS-C vs. senzorul Micro 4/3, care este mai bun ?
- Ce obiectiv ţi se potriveşte cel mai bine ?
- De ce detalii trebuie să ţin cont pentru a alege un aparat versatil ?
1. Care sunt detaliile tehnice cu cea mai mare importanţă ?
Primul lucru luat în calcul de majoritatea persoanelor este reprezentat de numărul de megapixeli, majoritatea clienţilor mergând după principiul “cu cât mai mulţi, cu atât mai bine”. Din fericire nu este aşa şi astfel sunt multe alte caracteristici ce transformă un D-SLR normal într-unul foarte bun.
Numărul de megapixeli influenţează destul de mult calitatea fotografiilor rezultate însă acest lucru va fi vizibil doar în cazul pozelor macro în care detaliile vor fi foarte multe şi astfel vor apărea mici zone pixelate, în cazul în care aveţi mai puţini megapixeli. Acest lucru se întâmplă destul de rar însă, nefiind un atu pentru această proprietate (nr. megapixeli) a D-SLR-urilor.
Un criteriu important în alegerea unui D-SLR este prezenţa stabilizatorului în cadrul body-ului, lucru însă rar întâlnit în cadrul producătorilor de aparate foto. Din cadrul firmelor producătoare de aparate de fotografiat cele cu stabilizator în body sunt Sony, Olympus, Pentax şi Samsung, restul firmelor alegând introducerea stabilizatorului în obiective. Avantajul de a avea stabilizator în obiectiv este unul mare deoarece pe vizor imaginea va aparea “stabilizată”, pe când în cazul motorului de stabilizare din aparat veţi vedea doar rezultatul clar, în vizor imaginea va fi tot mişcată.
Senzitivitatea ISO prezintă o foarte mare importanţă pentru fotografiile rezultate, fiind caracteristica ce poate adăuga zgomot pe imagini. Trebuie să ţineţi cont de valorile ce le prezintă D-SLR-ul vizat, pentru a putea şti în ce condiţii de lumină puteţi fotografia fără a avea aşa-zişii puricei. Pentru a evita acest lucru se recomandă căutarea unor fotografii demonstrative făcute cu aparatul dorit, putând astfel să diferenţiaţi un aparat bun de unul mai puţin bun.
Numărul de cadre pe secunde, sau fotografierea în rafală reprezintă un criteriu foarte important pentru majoritatea fotografilor. Această proprietate prescurtată şi fps (frames per second) ilustrează defapt posibilitatea aparatului de a declanşa de mai multe ori pe secundă, acest lucru fiind util deseori la fotografiile de la diverse evenimente unde surprinderea momentului cheie este absolut necesară. Numărul cadrelor pe secundă este însă strâns legat de acumulatorul de pe aparat (sau acumulatorii în cazul folosirii unui grip) şi de viteza de scriere a cardului şi se recomandă achiziţionarea unuia mai rapid, acest lucru ajutându-vă şi la selectarea rapidă a fotografiilor realizate (cu ajutorul unei viteze de citire ridicate, aflată în concordanţă cu cea de scriere).
Majoritatea D-SLR-urilor prezintă deja proprietatea de a face fotografii în modul .RAW, mod ce vă permite modificarea ulterioară în cadrul post-procesării a balansului alb, expunerii, contrastului, etc. Astfel, înainte de achiziţionarea unui nou D-SLR trebuie să verificaţi modurile disponibile în cazul fotografierii .RAW, desoeri cel mai căutat fiind cel .RAW + .JPEG calitate mică, economisind astfel spaţiu în stocarea pozelor.
2. Senzorul APS-C vs. senzorul Micro 4/3, care este mai bun ?
Majoritatea D-SLR-urilor pentru fotografi amatori sunt compuse dintr-un senzor APS-C de diverse mărimi, contribuind astfel la unghiul de cuprindere prin intermediul obiectivului. Cu cât senzorul este mai mare cu atât unghiul de cuprindere va fi mai larg, iar la obiectivele wide acest lucru este un mare dezavantaj. Dacă un senzor este mult mai mic atunci în cadru vor intra mai puţine elemente, fiind avantajate astfel teleobiectivele, mărindu-le foarte mult distanţa focală.
Înafara acestui tip de senzori a fost creeat încă unul special pentru aparatele compacte, senzorul ce foloseşte tehnologia Micro 4/3 (micro four thirds). Acest
nou senzor ajută foarte mult la scăderea dimensiunii oricărui aparat ce
este construit cu ajutorul lui, avantajele fiind destul de mari din
acest punct de vedere.
Datorită dimensiunii reduse apar însă şi dezavantajele. Folosirea acestui sistem redus poate influenţa foarte mult calitatea fotografiilor rezultate, scăzându-vă manevrabilitatea şi versatilitatea. Aparatele ce folosesc tehnologia micro 4/3 sunt limitate din mai multe puncte de vedere. Autofocusul se face mult mai lent, senzitivitatea iso nu poate atinge valori foarte mari deoarece zgomotul va apărea mult mai uşor, gama dinamică va fi limitată (dezavantaj în cazul fotografierii peisajelor) şi vizorul este mult mai mic din cauza oglinzii ce nu are voie să depăşească mărimea senzorului.
Astfel, avantajele achiziţionării unui astfel de aparat ce foloseşte noua tehnologie micro 4/3 se rezumă la nişte dimensiuni reduse şi o mobilitate ridicată, putând purta aparatul absolut oriunde. Aceste mici dimensiuni însă vin şi cu alte dezavantaje cu privire la calitatea imaginii, limitând capacităţile aparatului, acesta funcţionând însă foarte bine până la valori ce sunt relativ mici faţă de cele ale unui D-SLR cu senzor APS-C.
În momentul în care simţiţi nevoia să treceţi la un alt nivel folosindu-vă de acest obiectiv de kit se recomandă achiziţionarea obiectivului ce îl completează (la nivelul distanţei focale). De exemplu în cazul în care aveţi 18-55 şi doriţi să achiziţionaţi un teleobiectiv cel mai recomandat este cel 55-200mm f/4-5.6 , teleobiectiv cu ajutorul căruia vă veţi putea adapta majorităţii situaţiilor.
După ce aţi completat şi acoperit cei 200mm a venit momentul în care, în funcţie de stiulul dorit, puteţi achiziţiona un obiectiv special pentru acesta. Fie că vă pasionează fotografiile macro, fie că vă place să faceţi portrete, veţi găsi câte un obiectiv care să se încadreze în tiparul dumneavoastră. Pentru portrete şi macro obiectivele prime sunt cele mai recomandate deoarece deseori prezintă o calitate mult mai mare şi o deschidere largă a diafragmei, oferindu-vă un fundal cremos cu un aspect foarte plăcut.
Dacă vă pasionează peisajele sau fotografiile la evenimente un obiectiv ulta-wide este cel de vi se potriveşte. Alături un astfel de obiectiv se poate adăuga unul all-around însă de o calitate ridicată cu o deschidere largă a diafragmei, putându-l folosi în majoritatea condiţiilor.
Un D-SLR versatil este unul căruia îi puteţi ataşa
mai multe componente ce le puteţi achiziţiona cu uşurinţă, fără a fi
nevoie de găsirea altor căi pentru a realiza acest lucru. Încă de la
început trebuie să ţineţi cont de cât de mult doriţi să investiţi în
acest domeniu.
Dacă plănuiţi să achiziţionaţi mai multe accesorii trebuie să verificaţi dinainte compatibilitatea acestora cu aparatul vizat, pentru a nu rămâne surprinşi în momentul în care doriţi să cumpăraţi nişte accesorii dar nu aveţi de unde.
Astfel, când veţi cumpăra un D-SLR trebuie să priviţi către viitor foarte mult pentru a estima investiţiile ce le veţi face, pentru a şti încă de la început de ce veţi avea nevoie pe parcurs. Versatilitatea unui aparat constă în ataşarea unor obiective realizate de alţi producători sau a altor accesorii ce vor fi absolut necesare.
Din cauza acestui lucru, criteriul sus menţionat trebuie pus în vârful caracteristicilor unui D-SLR ideal, fiind proprietatea ce va determina investiţiile ulterioare realizate.
Datorită dimensiunii reduse apar însă şi dezavantajele. Folosirea acestui sistem redus poate influenţa foarte mult calitatea fotografiilor rezultate, scăzându-vă manevrabilitatea şi versatilitatea. Aparatele ce folosesc tehnologia micro 4/3 sunt limitate din mai multe puncte de vedere. Autofocusul se face mult mai lent, senzitivitatea iso nu poate atinge valori foarte mari deoarece zgomotul va apărea mult mai uşor, gama dinamică va fi limitată (dezavantaj în cazul fotografierii peisajelor) şi vizorul este mult mai mic din cauza oglinzii ce nu are voie să depăşească mărimea senzorului.
Astfel, avantajele achiziţionării unui astfel de aparat ce foloseşte noua tehnologie micro 4/3 se rezumă la nişte dimensiuni reduse şi o mobilitate ridicată, putând purta aparatul absolut oriunde. Aceste mici dimensiuni însă vin şi cu alte dezavantaje cu privire la calitatea imaginii, limitând capacităţile aparatului, acesta funcţionând însă foarte bine până la valori ce sunt relativ mici faţă de cele ale unui D-SLR cu senzor APS-C.
purchase
levitra online <p>În cazul în care dispuneţi de cunoştiinţe
ridicate în domeniul fotografiei achiziţionarea produselor pe rând este
lucrul cel mai recomandat, ştiind astfel dinainte ce vi se potriveşte
pentru stilul de fotografie ales de dumneavoastră. Avantajul folosirii
acestei metode este reprezentat de dorinţa fiecărui client, putând alege
de la început un obiectiv care nu este standard pentru D-SLR-ul dvs.
Dacă domeniul fotografiei este unul slab exploatat de dvs. şi doriţi să începeţi direct cu ajutorul unui D-SLR obiectivele ce vi se potrivesc cel mai bine sunt cele all-around, cele ce le puteţi folosi în absolut orice situaţie. Pentru început un exemplu de astfel de obiectiv ar fi arhicunoscutul 18-55 mm f/3.5-5.6 ce se regăseşte în gama de obiective a fiecărui producător foto, un obiectiv bun care vă va contura astfel un stil propriu.3. Ce obiectiv ţi se potriveşte cel mai bine ?
În momentul în care simţiţi nevoia să treceţi la un alt nivel folosindu-vă de acest obiectiv de kit se recomandă achiziţionarea obiectivului ce îl completează (la nivelul distanţei focale). De exemplu în cazul în care aveţi 18-55 şi doriţi să achiziţionaţi un teleobiectiv cel mai recomandat este cel 55-200mm f/4-5.6 , teleobiectiv cu ajutorul căruia vă veţi putea adapta majorităţii situaţiilor.
După ce aţi completat şi acoperit cei 200mm a venit momentul în care, în funcţie de stiulul dorit, puteţi achiziţiona un obiectiv special pentru acesta. Fie că vă pasionează fotografiile macro, fie că vă place să faceţi portrete, veţi găsi câte un obiectiv care să se încadreze în tiparul dumneavoastră. Pentru portrete şi macro obiectivele prime sunt cele mai recomandate deoarece deseori prezintă o calitate mult mai mare şi o deschidere largă a diafragmei, oferindu-vă un fundal cremos cu un aspect foarte plăcut.
Dacă vă pasionează peisajele sau fotografiile la evenimente un obiectiv ulta-wide este cel de vi se potriveşte. Alături un astfel de obiectiv se poate adăuga unul all-around însă de o calitate ridicată cu o deschidere largă a diafragmei, putându-l folosi în majoritatea condiţiilor.
4. De ce detalii trebuie să ţii cont pentru a alege un aparat versatil ?
Dacă plănuiţi să achiziţionaţi mai multe accesorii trebuie să verificaţi dinainte compatibilitatea acestora cu aparatul vizat, pentru a nu rămâne surprinşi în momentul în care doriţi să cumpăraţi nişte accesorii dar nu aveţi de unde.
Astfel, când veţi cumpăra un D-SLR trebuie să priviţi către viitor foarte mult pentru a estima investiţiile ce le veţi face, pentru a şti încă de la început de ce veţi avea nevoie pe parcurs. Versatilitatea unui aparat constă în ataşarea unor obiective realizate de alţi producători sau a altor accesorii ce vor fi absolut necesare.
Din cauza acestui lucru, criteriul sus menţionat trebuie pus în vârful caracteristicilor unui D-SLR ideal, fiind proprietatea ce va determina investiţiile ulterioare realizate.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu